Thursday, December 15, 2011

Plum Lips for the Holidays/Lèvres Prunes pour les Fêtes

Si vous ne vous sentez pas assez brave pour porter un rouge à lèvres rouge pour vos soirées du temps des Fêtes, je vous conseille d'essayer une moue prune. Depuis le début de l'automne, je me tourne souvent vers le prune quand je veux ajouter un peu de punch à mon maquillage.
If you don't feel brave enough to rock a red lip for your Holiday parties, why not try a plum pout? Whenever I want to add a little more kick to a make up look, I seem to reach for my plums more and more since Fall arrived.

Source: EyeshadowLipstick

Source: Refinery29

Source: Cocochic

Je trouve le look très chic. On peut même y ajouter un peu de glitter irridescent en poudre libre par petits tapotements à l'aide d'un pinceau synthétique plat, ou encore, en utilisant le bout de votre doigt pour un look encore plus festif! Le seul problème...dépêchez-vous de prendre vos photos avant que vos brillants ne disparaissent en prenant un cocktail ou mangeant une petite bouchée.
I find plums so chic looking. You can even add a touch of glitter to your lips for an even more festive look by using a synthetic flat shader brush or your finger tips and gently pressing the pigments into your lipstick. The only issue you might have when using glitter on your lips is that, if you wanted to have some pictures taken, you better hurry and get those done early on in the evening before all the pretty glitter vanishes when you drink a cocktail or get a bite to eat.



Source: GlitterBug Cosmetics


Mon trio de produits lèvres prunes chouchoux du moment:
My three favorite plum lip products of the moment:

Lancôme Star Gloss Star Struck, Maybelline NY Dazzling Plum 835, MaryKay  Lip  Liner  Raspberry

Le trio sur mes lèvres. J'applique toujours mon crayon à lèvres sur la totalité des lèvres. J'ai découvert que cette petite étape supplémentaire prolongeait la tenue de mon rouge à lèvres. Mon crayon à lèvres me sert de base en quelque sorte.
All three on my lips. I always apply my lip liner all over my lips. I have discovered that, by doing do, my lipstick stays put longer. The lip liner acts as a base for my lip color.




Allez-vous osez une lèvre un peu plus ''punchée'' cette année pour Noël?
Will you be rocking a bold lip this Christmas?


Disclaimer: MaryKay lip liner sent for consideration to review. Other items purchased by yours truly.

No comments:

Post a Comment