Thursday, November 11, 2010

Sexual Sugar by Michel Germain


In my hand is the newly launched fragrance from Michel Germain called Sexual Sugar. Now that I've been wearing it for a good two weeks, I feel like I should share my newest addiction with my readers ;) I say addiction because when one keeps sniffing her own wrist like fool we are indeed talking about addiction ladies and gentlemen...or...wait...is it not my fault at all and the works of the aphrodisiacs contained in the fragrance? After all Michel Germain claims that his newly launched playfully sophisticated addition, Sexual Sugar, does the flirting for you. He even promises "Hugs and Kisses guaranteed, or your money refunded"...but if you are the one giving yourself the hugs and...well in my case sniffs...does that count? I say of course!

I am not one for overly sweets fragrances. I am more of a flowery type scents gal. When I read the media kit and saw "It tempts and teases with a fresh burst of mouth watering juicy wildberries and crystallized sugar, sensual passion flower reveals a powdery soft center that is sprinkled with the light freshness of orange water flower. A highly addictive blend of fresh roasted almonds and caramelized vanilla breathlessly invites again and again." I was a tad hesitant and thought...Ok this will probably be similar to Jessica Simpson's Fancy fragrance...which is sadly still sitting in my fragrance box completely full (yes, I said box...all fragrance junkies need a box!). When you can't even stand your own proximity while wearing a perfume, something is not right. Therefore, full my Fancy still is. Ha ha

But one spray on my wrist of Sexual Sugar won me over. For the rest of the day Mel could be spotted smelling her own wrist non-stop (true story, ask my husband!).

Are the first notes sweet? Yes they are, but the scent mellows down to something so incredibly feminine and delicate. Give me a perfume that goes beyond just the scent...a perfume that will change the way you walk into a room. This one does that. It screams sexy, it makes you feel sexy and by doing so, it empowers you. No wonder why Halle Berry picked it up during a recent shopping spree.

So please ladies, run to your nearest Bloomingdale's, Victoria's Secrets, Macy's or for those of you in Canada, to The Bay to get your own. But be warned...it might bring on a lot of extra attention. There really should be a warning printed on the box Michel. Just sayin' :) A box, by the way, that is too pretty to throw out. It's pink and sparkles, what can I say? Seriously go take a sniff test, I am sure you'll be leaving the counter with a bottle...and what a pretty one at that.


Sexual Sugar can also be purchased on Michel Germain's site. 

Of course Michel Germain didn't forget about our beloved men...Sexual Sugar Daddy Fragrance was launched at the same time as Sexual Sugar. A smooth, bold and very masculine scent. Stay tuned for my guy's review of it. Teaser: out of all the fragrances the man owns (it takes a fragrance junkie to appreciate another my dears), on a recent quick business trip guess what he packed in his suitcase? "Hugs and Kisses guaranteed"...Hmmm, I forgot to ask him how that went for him!





Dans ma main, une bouteille de Sexual Sugar, la toute nouvelle fragrance de Michel Germain. Puisque je la porte depuis maintenant près de deux semaines, je me suis dit qu'il était temps que je partage avec mes lectrices ma nouvelle obsession...et oui...obsession...quand une fille ne peut pas s'empêcher de se reniffler le poignet comme une cinglée, oui oui on parle bien d'obsession mesdames et messieurs...ou...attendez une minute...peut-être n'est-ce pas de ma faute mais bien celle des aphrodisiaques contenus dans le parfum? Après tout, Michel Germain nous dit que sa nouvelle addition coquine et sophistiquée, Sexual Sugar, fait tout le flirting pour vous. Il promet même ''Caresses et baisers garantis ou argent remis''...mais si vous êtes celle qui vous donne à vous même ces caresses et ces...bien dans mon cas ''renifflages'' est-ce que ça compte? Oui oui je dis!

Généralement, je suis pas un type sucré quand on parle de parfums. Je suis plutôt un type floral. Alors quand j'ai lu le kit média et que j'ai vu la description de la fragrance: ''Tente et taquine avec son mélange de baies sauvages juteuses et de sucre crystallisé, les notes du centre de la sensuelle fleur de la passion révèlent un centre doux poudré qui est arrosé de la fraîcheur légère de la fleur d'orange. Pour finalement bouclé le tout par un mélange ennivrant d'amandes grillées et de vanille caramélisée qui vous invite encore et encore.'' J'étais un peu hésitante et je me suis mise à pensé...ok ce parfum sera sûrement dans la veine que la Fragrance Fancy de Jessica Simpson...laquelle est toujours malheureusement dans ma boîte à fragrances encore complètement pleine (oui j'ai dit boîte...toute obsédée de parfums se doit d'avoir une boîte!). Quand une fille ne peut même pas s'endurer elle-même en portant un parfum, Houston on a un problème! Conséquemment, ma Fancy est toujours pleine. Hi hi

Mais une vapo de Sexual Sugar sur mon poignet et j'étais accrochée. Pour le reste de la journée, Mel a pu être vue constamment en train de se renifler le poignet (histoire vraie, demandez à mon mari!).

Est-ce que les premières notes sont sucrées? Oui elles le sont, mais les notes s'adoucissent et deviennent tellement féminines et délicates. Donnez-moi une fragrance qui va plus loin que les effluves...un parfum qui va changer la façon dont vous faites votre entrée dans une pièce. Sexual Sugar fait ça. Cette fragrance vous fait vous sentir sexy...et ce faisant elle vous donne des ailes. Pas étonnant qu'Halle Berry l'ai choisie lors d'une de ses dernières virées de shopping.

Qu'attendez-vous les filles! Courez à votre Bloomingdale's, Victoria's Secret, Macy's ou pour celles au Canada chez La Baie le plus proche pour vous procurer votre bouteille de Sexual Sugar. Soyez averties par contre...porter la fragrance vous attirera un surplus d'attention. Michel, il devrait vraiment y avoir un avertissement sur la boîte mon cher! Juste un petit commentaire  Une boîte qui, en passant, est trop belle pour mettre au recyclage. Elle est rose et scintillante, que dire d'autre? Non mais sérieusement mes chéries, allez faire un ''sniff test'' et je suis certaine que vous repartirez du comptoir avec une bouteille...et quelle jolie bouteille!


Sexual Sugar peut aussi être acheté sur le site internet de Michel Germain.

Bien sur, Michel Germain ne pouvait pas oublier nos hommes...Sexual Sugar Daddy a été lancé en même temps que Sexual Sugar. Une fragrance veloutée, corsée et très masculine. Gardez l'oeil ouvert pour les commentaires de mon homme sur Sexual Sugar Daddy. Un avant-goût: De tous les parfums que mon mec possède (ça prend un accro des parfum pour en apprécier un autre mes chéries), lors d'un récent court voyage d'affaires, devinez quelle fragrance s'est retrouvée dans sa valise? ''Caresses et baisers garantis"...hmmm je me demande quelle genre de réaction il a eu!



Disclaimer: Products sent to me by Michel Germain Sexual Perfume for consideration only. Produits envoyés par Michel Germain pour fin de considération seulement.

No comments:

Post a Comment